I Vestfold har Assemblin, Caverion og Fjorden Elektro flyttet sammen på Nordre Kullerød i Sandefjord. – Vi er fortsatt selvstendige virksomheter selv om vi deler adresse, sier avdelingssjef Tom Evan Hansen i Caverion, driftssjef Ulf Høgmo i Assemblin og daglig leder Svein Tore Hedberg i Assemblins datterselskap Fjorden Elektro.
09.10.2024 Pressemeldinger

Assemblin og Caverion i Vestfold flytter sammen – fortsetter som selvstendige selskaper

De lokale avdelingene av entreprenørselskapene Assemblin og Caverion i Vestfold flyttet denne uken offisielt sammen i felles lokaler på Nordre Kullerød 5 i Sandefjord.

– Selv om vi deler lokaler, vil vi fortsatt være selvstendige virksomheter med egne medarbeidere, kunder og forretningsområder, sier driftssjef Ulf Høgmo i Assemblin, avdelingssjef Tom Evan Hansen i Caverion og daglig leder Svein Tore Hedberg i Assemblins datterselskap Fjorden Elektro.

Stort konsern
I april i år ble Assemblin og Caverion samlet i ett stort europeisk konsern. Det sammenslåtte selskapet, Assemblin Caverion Group, er i dag et av Nord-Europas største tekniske entreprenørselskaper. I Norge er det besluttet at selskapene skal beholde sine respektive merkenavn og fortsette å operere som selvstendige virksomheter. På enkelte lokasjoner, hvor begge selskapene er representert, har man imidlertid vurdert mulighetene for å utnytte synergier gjennom samlokalisering. Vestfold er første lokasjon hvor dette nå er gjennomført.

Store muligheter
De tre lokale lederne ser mange fordeler med samlokaliseringen:

– Først og fremst styrker vi det flerfaglige tilbudet. Samlokaliseringen gjør det mulig å utnytte hverandres tjenester og kompetanse mer effektivt. Det åpner for dialog og samarbeid om større oppdrag, samtidig som det gjør det enklere å «stikke over gangen» når vi trenger rask hjelp eller spesifikk kompetanse fra hverandre, sier Ulf Høgmo.

– For kundene betyr dette raskere responstid, økt kapasitet og en mer effektiv tjenesteleveranse. Samarbeidet gir oss også muligheten til å tilby mer helhetlige løsninger, noe som kommer både prosjekter og daglig drift til gode, legger Svein Tore Hedberg til.

Samordner tjenestene

Tom Evan Hansen forteller at de allerede har fått positive tilbakemeldinger fra kunder. Med samlokaliseringen ser han store muligheter for å styrke samarbeidet mellom de tre virksomhetene betydelig.

– Nå som vi samles under samme tak, vil markedssamarbeidet bli langt mer systematisk og målrettet. Vi vil kunne legge en tydelig slagplan for alt fra kundebesøk til hvordan vi samordner tjenestene. Dette vil gi både oss og kundene våre betydelige fordeler i fremtiden, sier Hansen.

Komplett fagmiljø
De tre selskapene er nå samlet i samme bygg som allerede huset Assemblins avdeling i Sandefjord. Lokalene er nyoppusset og tilpasset den utvidede virksomheten. Selskapene har fått hver sine adskilte drifts- og kontoravdelinger, men deler blant annet møterom, lager og sosiale soner som kantine og resepsjon. Caverion har flyttet sin avdeling fra Barkåker i Tønsberg, mens Fjorden Elektro har tatt med seg flyttelasset bare noen få hundre meter fra Nordre Fokserød i Sandefjord

Over 100 fagfolk

Med Caverions 25 medarbeidere innen elektro, ventilasjon, klima og sikkerhet, Assemblins 50 medarbeidere innenfor rørfaget og Fjorden Elektros 30 medarbeidere innenfor elektro, gir samlokaliseringen kundene et unikt og komplett byggteknisk fagmiljø i Vestfold.

– Med felles lokaler, tett samarbeid og fortsatt selvstendige virksomheter ser vi frem til å styrke vårt tilbud til kundene i Vestfold og videreutvikle samarbeidet vårt for å møte fremtidens behov, sier Ulf Høgmo, Tom Evan Hansen og Svein Tore Hedberg.

FOTO:

For mer informasjon, kontakt:

Tom Evan Hansen
Avdelingssjef, Caverion
tom-evan.hansen@caverion.no

Ulf Høgmo
Driftssjef, Assemblin
ulf.hogmo@assemblin.no

Svein Tore Hedberg
Daglig leder, Fjorden Elektro
svein.tore@fjordenelektro.no

Om Assemblin Caverion
I april 2024 gikk Assemblin og Caverion sammen for å skape et ledende nordeuropeisk rådgivnings-, service- og installasjonsselskap, Assemblin Caverion Group. Vi er markedsledende leverandør av bærekraftige installasjoner, tekniske tjenester og løsninger til våre kunder. Med virksomhet i ni europeiske land, har det sammenslåtte selskapet nesten 22.000 medarbeidere og en samlet omsetning på 43,5 milliarder kroner. I Norge er Assemblin og Caverion samlet i Assemblin Caverion Norge. Vi har til sammen 3.500 medarbeidere på ca. 60 lokasjoner og en samlet omsetning på 6,4 milliarder kroner.

Nedlasting

Kontakt oss eller meld deg på for å motta nyheter fra oss

My Request on: