10.10.2024 Pressemeldinger

Assemblin og Caverion på Romerike flytter sammen – fortsetter som selvstendige selskaper

De lokale avdelingene av entreprenørselskapene Assemblin og Caverion på Romerike har denne uken offisielt tatt i bruk sine nye, felles lokaler i Industrivegen 18 på Jessheim

– Selv om vi deler lokaler, fortsetter vi som selvstendige virksomheter med egne medarbeidere, kunder og forretningsområder, sier Lasse Svendsen og Kristian Tønnessen, avdelingssjefer for henholdsvis Assemblin og Caverion.

Stort konsern
I april i år ble Assemblin og Caverion samlet i ett stort europeisk konsern. Det sammenslåtte selskapet, Assemblin Caverion Group, er i dag et av Nord-Europas største tekniske entreprenørselskaper. I Norge er det besluttet at selskapene skal beholde sine respektive merkenavn og fortsette å operere som selvstendige virksomheter. På enkelte lokasjoner, hvor begge selskapene er representert, har man imidlertid vurdert mulighetene for å utnytte synergier gjennom samlokalisering. Jessheim er en av de første lokasjonene hvor dette nå er blitt gjennomført.

Store muligheter
De to avdelingssjefene ser mange fordeler med samlokaliseringen.

– Dette gir oss muligheten til å utnytte hverandres tjenester og kompetanse mer effektivt. Det åpner for dialog og samarbeid om større oppdrag, men gjør det også enklere å «stikke over gangen» dersom vi trenger hjelp eller akutt kompetanse fra hverandre. I tillegg gir det oss flere kollegaer å diskutere og samarbeide med, noe som styrker det faglige miljøet, sier Kristian Tønnessen.

– For kundene betyr dette raskere responstid, økt kapasitet og en mer effektiv tjenesteleveranse. Samarbeidet gjør det også mulig å tilby mer helhetlige løsninger, noe som kommer både prosjekter og daglig drift til gode, legger Lasse Svendsen til.

Moderne fasiliteter
De nye lokalene på Jessheim gir både Assemblin og Caverion større plass og samtidig mer moderne fasiliteter enn de hadde tidligere. Selskapene deler nå 600 kvadratmeter med kontorer, møterom, felles lager og sosiale soner som kantine og resepsjon. Caverion har flyttet noen få hundre meter fra sine gamle lokaler i Energivegen 16 på Jessheim, mens Assemblin har flyttet fra sine tidligere lokaler i Trondheimsveien på Kjeller.

Nye kontrakter
Med Caverions rundt 40 medarbeidere innen elektro, ventilasjon, automasjon og energisparing, og Assemblins 35 medarbeidere innen rørfaget, gir samlokaliseringen kundene et unikt og komplett byggteknisk fagmiljø på Romerike. Samarbeidet har allerede resultert i fire store kontrakter, hvor selskapene har utnyttet synergiene til å levere komplette løsninger. De to avdelingssjefene er sikre på at det vil bli flere.

– Med felles lokaler, tett samarbeid og fortsatt selvstendige virksomheter ser vi frem til å styrke vårt tilbud til kundene på Romerike og videreutvikle samarbeidet vårt for å møte fremtidens behov, sier Lasse Svendsen og Kristian Tønnessen.

FOTO:
På Jessheim har Assemblin og Caverion blitt samboere i Industrivegen 18. – Vi er fortsatt selvstendige virksomheter selv om vi har flyttet under samme tak, sier avdelingssjefene Kristian Tønnessen i Caverion og Lasse Svendsen i Assemblin.

For mer informasjon, kontakt:
Kristian Tønnessen
Avdelingssjef, Caverion
kristian.tonnessen@caverion.com

Lasse Svendsen
Avdelingssjef, Assemblin
Lasse.svendsen@assemblin.no

Om Assemblin Caverion
I april 2024 gikk Assemblin og Caverion sammen for å skape et ledende nordeuropeisk rådgivnings-, service- og installasjonsselskap, Assemblin Caverion Group. Vi er markedsledende leverandør av bærekraftige installasjoner, tekniske tjenester og løsninger til våre kunder. Med virksomhet i ni europeiske land, har det sammenslåtte selskapet nesten 22.000 medarbeidere og en samlet omsetning på 43,5 milliarder kroner.

I Norge er Assemblin og Caverion samlet i Assemblin Caverion Norge. Vi har til sammen 3.500 medarbeidere på ca. 60 lokasjoner og en samlet omsetning på 6,4 milliarder kroner.

Nedlasting

Kontakt oss eller meld deg på for å motta nyheter fra oss

My Request on: